ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN
In de algemene verkoopvoorwaarden (hierna genoemd AVV) wordt verstaan onder:
"De Verkoper" of "de site": De vennootschap CARE met een kapitaal van 1.680.040 euro, met maatschappelijke zetel te 18-20, Rue Bernard, ZI les vignes 93012 Bobigny, ingeschreven in het handelsregister van Bobigny onder nummer 482.114.618. "De Koper": elke persoon die een aankoop doet op de site carefitness.com, hierna "de Klant" genoemd en gezamenlijk "de Partijen" genoemd.
De Internetgebruiker verklaart meerderjarig te zijn of ouderlijke toestemming te hebben en over de juridische capaciteit te beschikken om een contract aan te gaan waardoor hij een bestelling kan plaatsen op de Site. De Partijen komen overeen dat hun relaties uitsluitend worden beheerst door deze AVV. Deze AVV hebben voorrang op alle aankoopvoorwaarden die geheel of gedeeltelijk in strijd zouden zijn. Deze voorwaarden kunnen worden gewijzigd. Daarom wordt begrepen dat de toepasselijke voorwaarden die zijn die gelden op de site op het moment van het plaatsen van de bestelling op de Site.
1 - Doel
Alle bestellingen geplaatst of aankopen gedaan op de site impliceren de volledige instemming van de klant met deze algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden. Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle producten die door de verkoper op de site worden verkocht.
2 - Prijs
De op de Site vermelde prijzen zijn in euro's inclusief alle belastingen (BTW en andere belastingen die van toepassing zijn op de dag van bestelling in Metropolitaans Frankrijk + Corsica), tenzij anders aangegeven en exclusief verwerkings- en verzendkosten. Alle bestellingen, ongeacht hun herkomst, zijn betaalbaar in euro's.
De Verkoper behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment te wijzigen, maar het product zal worden gefactureerd op basis van het tarief dat geldig is op het moment van de orderbevestiging en onder voorbehoud van beschikbaarheid. Bovenop de aangegeven prijzen kunnen kosten voor orderverwerking, transport en levering worden toegevoegd. De transportkosten worden automatisch berekend en bijgewerkt op basis van de leveringsmethode van het artikel en de geselecteerde leveringslocatie en worden weergegeven in het winkelmandje van de Klant. CAREFITNESS behoudt zich echter het recht voor om de prijs te wijzigen, hetzij in geval van een verhoging van wettelijke verplichtingen, met name het btw-tarief, hetzij in geval van een wijziging van de leveranciersprijzen of in geval van een duidelijke fout. De producten zullen dan worden gefactureerd op basis van het geldende tarief op het moment van het plaatsen van de bestelling.
De Klant moet, naast de prijs van de bestelde producten, een vast bedrag betalen voor de verzend- en verwerkingskosten van de bestelling, waarvan het bedrag op het bestelformulier zal worden vermeld voordat deze wordt gevalideerd. Overeenkomstig artikel L 111-1 van de Consumentenwet kan de koper voorafgaand aan zijn bestelling in de catalogi of op de website www.carefitness.com kennis nemen van de essentiële kenmerken van het product of de producten die hij wenst te bestellen.
De aanbiedingen op de website zijn geldig zolang de voorraad strekt.
Algemeen kader: CAREFITNESS levert de producten die te koop worden aangeboden in zijn catalogus of op zijn website alleen in continentaal Frankrijk. Als de Klant in de overzeese gebieden woont, is het noodzakelijk om vooraf het adres van een expediteur door te geven. Voor alle verkopen naar het buitenland moet de Klant contact opnemen met CAREFITNESS per e-mail.
3 – Bestelling
De klant kan rechtstreeks een bestelling plaatsen op de website carefitness.com. Een online bestelling kan alleen op de site worden geregistreerd als de klant duidelijk is geïdentificeerd door het invoeren van zijn klantnummer of e-mailadres en wachtwoord. Alleen bestellingen voor levering in Metropolitaans Frankrijk en Corsica kunnen worden verwerkt.
De contractuele informatie wordt in het Frans gepresenteerd en zal uiterlijk op het moment van orderbevestiging worden bevestigd. De verkoper behoudt zich het recht voor om een betaling niet te registreren en een bestelling om welke reden dan ook niet te bevestigen, met name in geval van bevoorradingsproblemen of problemen met de ontvangen bestelling. De foto's, afbeeldingen en beschrijvingen van de aangeboden producten zijn slechts indicatief en hebben daarom geen contractuele waarde.
Over het algemeen wordt informatie over de beschikbaarheid van producten gegeven bij het plaatsen van de bestelling. In uitzonderlijke gevallen kan het echter voorkomen dat een product tijdelijk niet beschikbaar is na de bevestiging van de bestelling. In dat geval informeert CAREFITNESS de Klant zo snel mogelijk per post of e-mail en stelt voor om de bestelling te annuleren of te wachten, met vermelding van de termijn. De Klant wordt alleen het bedrag van de verzonden artikelen in rekening gebracht. De definitieve validatie van de bestelling vindt plaats na bevestiging van de betaling.
4 - Orderbevestiging
Elke bestelling geplaatst op de Site veronderstelt instemming met de Algemene Verkoopvoorwaarden. Elke orderbevestiging impliceert de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding van de Klant van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, zonder uitzondering of voorbehoud. Alle verstrekte gegevens en de geregistreerde bevestiging zullen dienen als bewijs van de transactie. De orderbevestiging geldt als handtekening en aanvaarding van de uitgevoerde handelingen.
In overeenstemming met de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek inzake het sluiten van online contracten, wordt het contract gesloten wanneer de klant op de knop heeft geklikt waarmee hij zijn bestelling kan bevestigen nadat hij de details ervan heeft bekeken, met name de totale prijs, en de mogelijkheid heeft gehad om eventuele fouten te corrigeren.
5 - Betaling
De klant kan zijn aankopen betalen met creditcard (Visa, Carte Bleue, Mastercard) of bankoverschrijving. Het valideren van de bestelling impliceert voor de klant de verplichting om de aangegeven prijs te betalen. Betalingen per creditcard worden uitgevoerd via het 3D Secure-systeem of een ander beveiligd betaalsysteem dat gebruik maakt van het SSL-protocol (Secure Socket Layer), zodat de verzonden informatie wordt versleuteld door software en geen derde partij er kennis van kan nemen tijdens het transport over het netwerk.
Voor betalingen per cheque moeten deze worden uitgeschreven aan de order van CARE en verzonden naar het volgende adres: 18-22 rue Bernard ZI les vignes 93012 Bobigny. In het geval van betaling per cheque behoudt de Site zich het recht voor om de bestelling te annuleren als de cheque niet is ontvangen binnen een termijn van 7 kalenderdagen vanaf de dag van de bestelling.
6 - Eigendomsvoorbehoud
De producten blijven eigendom van de verkoper tot de volledige betaling van de prijs. Let op: zodra de klant fysiek bezit neemt van de bestelde producten, gaat het risico van verlies of beschadiging van de producten over op de klant.
7 - Herroeping
Overeenkomstig de bepalingen van artikel L.121-21 van de Consumentenwet, heeft de klant een herroepingstermijn van 14 dagen vanaf de ontvangst van de producten om zijn herroepingsrecht uit te oefenen zonder opgaaf van redenen en zonder boete. Overeenkomstig artikel L.121-20-2 van de Consumentenwet is deze herroepingstermijn met name niet van toepassing op:
• voor de aankoop van bederfelijke goederen, zoals voedingsmiddelen.
• voor de aankoop van audio- of video-opnamematerialen, computersoftware, wanneer deze door de Klant zijn geopend.
• voor de aankoop van producten die volgens de specificaties van de klant zijn vervaardigd of duidelijk gepersonaliseerd zijn.
Retourzendingen moeten in hun originele staat en compleet zijn (verpakking, accessoires, handleiding). In dit kader is de klant aansprakelijk. Eventuele schade aan het product tijdens dit proces kan leiden tot verval van het herroepingsrecht. De klant is vrij om de verzendmethode voor zijn product te kiezen en al dan niet een verzekering af te sluiten in geval van verlies, diefstal of vernietiging van zijn pakket. De verkoper neemt geen van deze kosten of transportkosten voor zijn rekening en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet ontvangen van het door de klant teruggestuurde pakket.
In het algemeen zijn alle kosten en risico's verbonden aan het retourneren van het product voor rekening van de Klant.
In geval van uitoefening van het herroepingsrecht zal de Verkoper overgaan tot terugbetaling van de betaalde bedragen, binnen een termijn van 14 dagen na de kennisgeving van het verzoek van de Klant en via hetzelfde betaalmiddel als dat gebruikt bij de bestelling, met uitzondering van de retourkosten, op voorwaarde dat het product daadwerkelijk is teruggekeerd naar onze locatie. Om de retournering van het product en de verwerking van zijn dossier te vergemakkelijken, dient de Klant contact op te nemen met de Verkoper per e-mail via de volgende link: care@carefitness.com
8 - Beschikbaarheid
De producten van de Verkoper worden aangeboden zolang ze zichtbaar zijn op de Site en binnen de grenzen van de beschikbare voorraad. In geval van onbeschikbaarheid van een product na het plaatsen van de bestelling door de Klant, zal deze hiervan per e-mail op de hoogte worden gesteld. De bestelling zal automatisch worden geannuleerd en er zal geen bankafschrijving plaatsvinden.
In geval van onbeschikbaarheid van het bestelde product, zal CAREFITNESS de koper zo snel mogelijk informeren. CAREFITNESS kan in dit geval een product van gelijkwaardige kwaliteit en prijs leveren. De verzendkosten zijn dan voor rekening van CAREFITNESS. Als CAREFITNESS geen gebruik maakt van deze mogelijkheid, zal de koper onmiddellijk en uiterlijk binnen dertig dagen na betaling worden terugbetaald voor de betaalde bedragen.
9- Levering
A) Levertijden
De levertijd en -kosten van de bestelling worden aangegeven in het winkelmandje vóór de definitieve afronding van de transactie. De termijn gaat in vanaf de verwerking van de bestelling door de logistieke dienst van de Verkoper. Elke bestelling van een product op voorraad die vóór 11 uur door de Verkoper wordt bevestigd, wordt binnen 48 uur verwerkt en verzonden.
In geval van vertraging bij verzending, zal een e-mail naar de Klant worden gestuurd om hem te informeren over mogelijke gevolgen voor de aangegeven levertijd. De op de Site vermelde levertijden gelden vanaf de datum waarop de door de Klant bestelde producten het magazijn verlaten. De Klant wordt per e-mail geïnformeerd over de verzending van zijn bestelling.
In geval van betaling per cheque begint de levertijd te lopen vanaf het moment dat de cheque van de Klant is geïnd. In elk geval, en in overeenstemming met de geldende wettelijke bepalingen, zullen de bestelde producten worden geleverd binnen een maximale termijn van dertig dagen vanaf de datum waarop de koper zijn bestelling heeft geregistreerd, onder voorbehoud van volledige betaling van de prijs. Bij het verstrijken van deze termijn zonder levering heeft de koper de mogelijkheid om zijn bestelling te annuleren. De door de koper betaalde bedragen zullen dan onverwijld worden terugbetaald, met uitsluiting van enige andere vergoeding.
In geval van leveringen door een vervoerder kan de Verkoper niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertragingen in de levering die uitsluitend te wijten zijn aan de onbeschikbaarheid van de Klant na meerdere voorstellen voor een afspraak.
B) Leveringsmethoden
De producten worden alleen geleverd in continentaal Frankrijk en Corsica op het leveringsadres dat de Klant tijdens het bestelproces heeft opgegeven. In geval van wijziging van de plaats van levering, behoudt de Verkoper zich het recht voor om extra kosten in rekening te brengen. De vervoerders zijn niet verplicht om op de verdieping te leveren, ze zetten het pakket voor het gebouw of huis van de Klant neer. Het wordt aanbevolen om rekening te houden met het soms aanzienlijke gewicht van de apparatuur en om hulp te regelen op de dag van levering.
Bij levering wordt de klant aangeraden te controleren of het product niet beschadigd is tijdens het transport. Als de klant een afwijking of zichtbare schade constateert, kan de klant het product accepteren of weigeren. In beide gevallen kan de klant elke afwijking of schade melden op de leveringsbon van de vervoerder of per aangetekende brief aan de vervoerder binnen 3 werkdagen na levering.
10– Garantie/Klantenservice
Niet-conformiteit:
Alle producten van de Verkoper vallen onder de wettelijke garantie van conformiteit en de garantie tegen verborgen gebreken, zoals voorzien in artikelen 1641 en volgende van het Burgerlijk Wetboek. In geval van non-conformiteit van een verkocht product, kan het worden geretourneerd, omgeruild of terugbetaald. De Site blijft bovendien aansprakelijk voor conformiteitsgebreken van het verkochte goed in overeenstemming met artikelen L211-4 tot L211-5 van de consumentenwet.
Art. L. 211-4 van de Consumentenwet: "De verkoper is verplicht een product te leveren dat in overeenstemming is met het contract en is aansprakelijk voor conformiteitsgebreken die bestaan op het moment van levering. Hij is ook aansprakelijk voor conformiteitsgebreken die voortvloeien uit de verpakking, de montage-instructies of de installatie wanneer deze volgens het contract onder zijn verantwoordelijkheid valt of onder zijn verantwoordelijkheid is uitgevoerd."
Art. L. 211-5 van de Consumentenwet: "Om in overeenstemming te zijn met het contract, moet het product:
1) geschikt zijn voor het gebruik dat gewoonlijk van een soortgelijk product wordt verwacht en, indien van toepassing:
- overeenkomen met de beschrijving die door de verkoper is gegeven en de kwaliteiten bezitten die deze aan de koper heeft gepresenteerd in de vorm van een monster of model:
- de kwaliteiten bezitten die een koper legitiem mag verwachten gezien de openbare verklaringen van de verkoper, de producent of diens vertegenwoordiger, met name in reclame of etikettering;
2) Of de kenmerken vertonen die in onderling overleg door de partijen zijn vastgesteld of geschikt zijn voor elk speciaal gebruik dat de koper zoekt, dat ter kennis van de verkoper is gebracht en dat deze laatste heeft aanvaard.
Art. L. 211-12 van de Consumentenwet: "De vordering die voortvloeit uit het conformiteitsgebrek verjaart na twee jaar vanaf de levering van het goed."
Art. 1641 van het Burgerlijk Wetboek: "De verkoper is gebonden aan de garantie voor verborgen gebreken van het verkochte goed die het ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het bestemd is, of die dit gebruik zodanig verminderen dat de koper het niet zou hebben gekocht, of er slechts een lagere prijs voor zou hebben betaald, als hij ervan op de hoogte was geweest."
Art. 1648 van het Burgerlijk Wetboek: "De vordering die voortvloeit uit koopvernietigende gebreken moet door de koper worden ingesteld binnen een termijn van twee jaar vanaf de ontdekking van het gebrek."
Garantie/Klantenservice:
Alle producten, met uitzondering van de gereviseerde lijn, hebben een lange garantie van vijf (5) jaar. Uitgesloten van de garantie zijn slijtageonderdelen, met name elektronische apparatuur en motoren. Slijtageonderdelen hebben onder normale gebruiksomstandigheden een garantie van twee (2) jaar onder de gebruiksvoorwaarden beschreven in de technische documentatie die bij het product is gevoegd.
Alle producten in het gereviseerde assortiment genieten een langdurige garantie van vijf (5) jaar. Uitgesloten van de garantie zijn slijtageonderdelen, met name elektronische apparatuur en motoren. Slijtageonderdelen worden gegarandeerd voor een periode van één (1) jaar, onder de gebruiksvoorwaarden beschreven in de technische documentatie die bij het product is gevoegd.
Deze garantie is niet van toepassing in geval van wijzigingen aan de apparaten van de Verkoper of in geval van professioneel, commercieel en verhuurgebruik. Defecte apparatuur of onderdelen kunnen alleen worden vervangen na ontvangst van de op kosten van de Klant geretourneerde items. Geen enkele retourzending van goederen zal worden geaccepteerd zonder voorafgaande toestemming van de Verkoper. De Verkoper verplicht zich ertoe een voorraad reserveonderdelen aan te houden om de producten in gebruik zo lang mogelijk te onderhouden na het verstrijken van de garantieperiode, en dit binnen de grenzen van de mogelijkheden van zijn leveranciers. Verzoeken om after-sales service (ASS) moeten verplicht worden geformaliseerd op het formulier "individueel verzoek om ASS-actie". Elk verzoek om ASS-actie dat niet is gevalideerd door de handtekening en de handgeschreven vermelding van de Klant zal niet in behandeling worden genomen.
Elk verzoek om after-sales service op apparatuur die niet onder de garantiebepalingen valt, zal onderwerp zijn van een reparatievoorstel middels een offerte op kosten van de Klant. Wanneer de Klant het defecte product reeds naar de Verkoper heeft teruggestuurd bij het reparatievoorstel, heeft hij, na ontvangst van de offerte, één (1) maand de tijd om hierop te reageren of de terugname van zijn product te regelen. Na deze termijn en bij gebrek aan actie van de Klant, wordt het product volledig eigendom van de Verkoper.
11 - Aansprakelijkheid
CAREFITNESS is verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de verplichtingen die voortvloeien uit het op afstand gesloten contract. CAREFITNESS kan zich echter geheel of gedeeltelijk van zijn aansprakelijkheid bevrijden door aan te tonen dat de niet-uitvoering of slechte uitvoering van het contract te wijten is aan hetzij de consument, hetzij de onvoorzienbare en onoverkomelijke daad van een derde partij bij het contract, hetzij een geval van overmacht.
In geval van niet-uitvoering of gedeeltelijke uitvoering van een bestelling, zal de aansprakelijkheid van CAREFITNESS strikt beperkt zijn tot het bedrag van de bestelling (naar rato in geval van gedeeltelijke uitvoering) en zal geen aanleiding geven tot enige aanvullende vergoeding. CAREFITNESS kan niet aansprakelijk worden gesteld voor directe of indirecte, materiële of immateriële schade, ongeacht de aard ervan. De producten van CAREFITNESS voldoen aan de Franse en Europese wetgeving. In geval van import of gebruik buiten het Franse grondgebied, is het de verantwoordelijkheid van de klant om vooraf te controleren of het product niet in strijd is met lokale normen.
12 – Toepasselijk recht, Bemiddeling & Online geschillenbeslechting
De taal van dit contract is Frans. Deze verkoopvoorwaarden zijn onderworpen aan de Franse wetgeving. De Klant wordt geïnformeerd dat hij in elk geval gebruik kan maken van conventionele bemiddeling, met name bij de Commissie voor consumentenbemiddeling (C. consum. art. L 612-1) of bij bestaande sectorale bemiddelingsinstanties, of van enige alternatieve vorm van geschillenbeslechting (bijvoorbeeld verzoening) in geval van een geschil.
De contactgegevens en de procedures voor het inschakelen van de bemiddelaar zijn als volgt:
Consumentenbemiddelaar CM2C, 49 rue de Ponthieu, 75008 Parijs
https://www.cm2c.net/
Als het geschil voor de rechtbank moet worden gebracht, wordt eraan herinnerd dat volgens artikel L 141-5 van de consumentenwet: de consument naar keuze, naast een van de territoriaal bevoegde rechtbanken volgens het wetboek van burgerlijke rechtsvordering, de rechtbank kan adiëren van de plaats waar hij woonde op het moment van het sluiten van het contract of het optreden van de schadelijke gebeurtenis.
Er wordt ook aan herinnerd dat, in overeenstemming met artikel 14 van Verordening (EU) nr. 524/2013, de Europese Commissie een platform voor onlinegeschillenbeslechting heeft opgezet, dat de onafhankelijke buitengerechtelijke beslechting van online geschillen tussen consumenten en professionals in de Europese Unie vergemakkelijkt op het volgende adres:
http://ec.europa.eu/odr.
13 - Intellectueel eigendom
Alle elementen van de Site zijn en blijven het intellectuele en exclusieve eigendom van de Verkoper. Niemand is gerechtigd om elementen van de site, of het nu gaat om software, visuele of geluidseffecten, geheel of gedeeltelijk te reproduceren, exploiteren, herverspreiden of te gebruiken voor welk doel dan ook. Elke eenvoudige of hypertextlink is strikt verboden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de Verkoper.
14 - Persoonlijke gegevens
Persoonsgegevens:
CAREFITNESS verbindt zich ertoe de privacy van personen en de vertrouwelijkheid van de verstrekte informatie te beschermen. De informatie en gegevens die u betreffen, gevraagd door CAREFITNESS, verantwoordelijk voor de verwerking, zijn noodzakelijk voor de registratie, opvolging en levering van de bestelling, het commerciële en marketingbeheer van dossiers, de registratie van de betaling, het beheer van onbetaalde bedragen, de kwaliteit van de relaties en de goede uitvoering van het contract. Deze informatie en gegevens worden maximaal 10 jaar bewaard om de aangeboden diensten en informatie gericht aan de Klant te verbeteren en personaliseren.
De gegevens van de Klant kunnen worden doorgegeven aan onderaannemers, met name logistieke dienstverleners, transporteurs voor de uitvoering van de bestelling. In overeenstemming met de Franse wet Informatique et Liberté nr. 78-17 van 6 januari 1978 en de Europese verordening 2016/679 van 27 april 2016, heeft de Klant het recht op toegang, rectificatie, verwijdering of beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens, en een recht van bezwaar tegen de verwerking ervan, dat de Klant kan uitoefenen door te schrijven naar: care@carefitness.com, en door een kopie van uw identiteitsbewijs bij te voegen. U heeft ook het recht om richtlijnen vast te stellen met betrekking tot het lot van uw gegevens na uw overlijden.
De Klant heeft de mogelijkheid om zich in te schrijven op de BLOCTEL lijst voor verzet tegen telemarketing
http://www.bloctel.gouv.fr/
Onze telefonie / IT-koppeling:
Als de Klant contact opneemt met de klantenservice, heeft de adviseur direct toegang tot het persoonlijke dossier dankzij het telefoonnummer. Dit verschijnt tijdelijk op zijn werkstation. CAREFITNESS zet zich elke dag in voor het respecteren van de privacy en de bescherming van persoonsgegevens. De Klant kan zich ook wenden tot onze functionaris voor gegevensbescherming op het adres care@carefitness.com of tot de CNIL.
Cookies
Deze "COOKIES" rubriek stelt de Klant in staat meer te weten te komen over de oorsprong en het gebruik van navigatie-informatie die wordt verwerkt tijdens het bezoeken van de CAREFITNESS website en over zijn rechten. Deze rubriek is daarom belangrijk voor de Klant, die een positieve en vertrouwde ervaring van onze Diensten wil hebben en rekening wil houden met zijn wensen. Zo kan bij het bezoeken van onze site informatie met betrekking tot de navigatie van de terminal van de Klant (computer, tablet, smartphone, etc.) op onze site worden opgeslagen in "Cookies" bestanden die op uw terminal zijn geïnstalleerd. Bovendien kan CAREFITNESS advertentieruimte kopen om zijn activiteiten en aanbiedingen te promoten op websites/applicaties van derden, door middel van advertentie-inhoud die door deze sites wordt verspreid. De Klant moet weten dat alleen de uitgever van een cookie in staat is om informatie die erin is opgeslagen te lezen of te wijzigen.
1) De cookies die wij op onze site plaatsen Wanneer u verbinding maakt met onze site www.carefitness.com, kunnen wij, afhankelijk van uw keuzes, verschillende cookies op uw apparaat plaatsen waarmee we de browser van uw apparaat kunnen herkennen gedurende de geldigheidsduur van de betreffende cookie. Deze cookies stellen ons in staat om:
• statistieken en bezoekvolumes opstellen van de verschillende elementen van onze site;
• om de presentatie van onze site aan te passen aan de weergavevoorkeuren van uw terminal (gebruikte taal, schermresolutie, gebruikt besturingssysteem, etc.);
• informatie opslaan met betrekking tot een formulier dat u op onze site heeft ingevuld (registratie of toegang tot uw account) of producten, diensten of informatie die u op onze site heeft gekozen (aangeschafte dienst, inhoud van een winkelwagen, etc.);
• u toegang te verlenen tot gereserveerde en persoonlijke ruimtes op onze site;
• veiligheidsmaatregelen implementeren.
2) Cookies geplaatst door derden bij gebruikers van onze site De advertentie-inhoud (afbeeldingen, animaties, video's, etc.) die wordt verspreid in onze advertentieruimtes kan cookies bevatten die zijn uitgegeven door derden. De uitgifte en het gebruik van cookies door deze derden zijn onderworpen aan het privacybeleid van deze derden. Deze cookies stellen hen in staat, gedurende de geldigheidsduur van deze cookies:
• het aantal weergaven van reclamecontent die via onze advertentieruimtes wordt verspreid te tellen, de aldus weergegeven advertenties te identificeren, het aantal gebruikers dat op elke advertentie heeft geklikt te bepalen, waardoor ze de verschuldigde bedragen kunnen berekenen en statistieken kunnen opstellen;
• om uw terminal te herkennen tijdens latere navigatie op elke andere site of dienst waarop deze adverteerders of deze derden ook cookies uitzenden en, indien van toepassing, om deze sites en diensten van derden of de advertenties die ze verspreiden aan te passen aan de navigatie van uw terminal waarvan ze kennis kunnen hebben;
• om een multi-device tracking (tablet, computer, mobiele telefoon) van uw browsegedrag mogelijk te maken
3) Cookies die door ons worden geplaatst op sites waar onze advertenties aanwezig zijn Wanneer u een site/applicatie bezoekt die een CAREFITNESS-advertentie bevat, kan deze advertentie een cookie bevatten. Deze cookie kan, afhankelijk van uw keuzes, worden opgeslagen op uw apparaat en ons in staat stellen de browser van uw apparaat te herkennen gedurende de geldigheidsduur van de betreffende cookie. Deze Cookies worden gebruikt:
• om het aantal weergaven en activaties van onze reclamecontent die op sites van derden wordt verspreid te tellen, deze content en deze sites te identificeren, het aantal gebruikers te bepalen dat op elke content heeft geklikt.
• de verschuldigde bedragen aan de actoren in de advertentiedistributieketen (communicatiebureau, advertentienetwerk, verspreidingssite/medium) te berekenen en statistieken op te stellen
• om de presentatie van de site waarnaar een van onze advertentie-inhoud leidt aan te passen,
• volgens de weergavevoorkeuren van uw apparaat (gebruikte taal, weergaveresolutie, gebruikt besturingssysteem, etc.) tijdens uw bezoeken aan onze Site en volgens de weergave- en afspeelsoftware en -hardware die uw apparaat bevat;
• volgens de locatiegegevens (lengte- en breedtegraad) die aan ons (of aan onze dienstverleners) worden doorgegeven door uw terminal met uw voorafgaande toestemming
• om de latere navigatie van uw terminal op sites/applicaties of andere advertentie-inhoud waarop wij cookies plaatsen te volgen
4) Wat is het voordeel van het zien van advertenties die zijn aangepast aan uw navigatie?
Ons doel is om u de meest relevante advertenties mogelijk te tonen. Daartoe maakt de cookietechnologie het mogelijk om in realtime te bepalen welke advertentie op een terminal moet worden weergegeven, op basis van recente navigatie op een of meerdere sites of applicaties. Uw interesse in de advertentie-inhoud die wordt weergegeven op uw terminal wanneer u een site bezoekt, bepaalt vaak de advertentiebronnen die de site in staat stellen om zijn diensten te exploiteren, die vaak gratis aan gebruikers worden aangeboden. U geeft waarschijnlijk de voorkeur aan het zien van advertenties die overeenkomen met wat u interesseert, in plaats van advertenties die voor u geen enkele interesse hebben. Evenzo zijn adverteerders die hun advertenties willen laten zien, geïnteresseerd in het tonen van hun aanbiedingen aan gebruikers die het meest geïnteresseerd zouden kunnen zijn in deze aanbiedingen.
5) Als u het gebruik van uw apparaat deelt met anderen, kunnen we niet met zekerheid garanderen dat de diensten en advertenties die voor uw apparaat zijn bedoeld, overeenkomen met uw eigen gebruik van dit apparaat en niet met dat van een andere gebruiker van dit apparaat. Het delen van het gebruik van uw apparaat met anderen en de configuratie van uw browserinstellingen met betrekking tot cookies zijn uw eigen keuze en verantwoordelijkheid.
6) Uw keuzes met betrekking tot cookies U heeft verschillende mogelijkheden om cookies te beheren. Elke instelling die u kunt maken, kan uw internetnavigatie beïnvloeden en uw toegangsvoorwaarden tot bepaalde diensten die het gebruik van Cookies vereisen wijzigen. U kunt op elk moment kiezen om uw wensen met betrekking tot cookies uit te drukken en te wijzigen, via de hieronder beschreven middelen.
• De keuzes die uw browsersoftware u biedt U kunt uw browsersoftware zo configureren dat cookies worden opgeslagen op uw apparaat of, integendeel, worden geweigerd, hetzij systematisch, hetzij afhankelijk van de afzender. U kunt uw browsersoftware ook zo configureren dat de acceptatie of weigering van cookies u incidenteel wordt voorgesteld, voordat een cookie op uw apparaat kan worden opgeslagen. Voor meer informatie, raadpleeg de rubriek "Hoe kunt u uw keuzes uitoefenen, afhankelijk van de browser die u gebruikt?"
• De Cookie-overeenkomst Het opslaan van een cookie in een apparaat is hoofdzakelijk afhankelijk van de wil van de gebruiker van het Apparaat, die deze op elk moment gratis kan uiten en wijzigen via de keuzes die hem worden geboden door zijn browsersoftware. Als u in uw browsersoftware heeft ingestemd met het opslaan van cookies in uw Apparaat, kunnen de cookies die zijn ingebed in de pagina's en inhoud die u heeft bekeken tijdelijk worden opgeslagen in een specifieke ruimte van uw Apparaat. Ze zullen daar alleen leesbaar zijn voor hun uitgever.
15 - Archivering Bewijs
De verkoper zal de bestelbonnen en facturen archiveren op een betrouwbare en duurzame drager die een getrouwe kopie vormt in overeenstemming met de bepalingen van artikel 1348 van het Burgerlijk Wetboek. De gecomputeriseerde registers van de verkoper zullen door alle betrokken partijen worden beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen, betalingen en transacties tussen de partijen.
16 - Toepasselijk recht in geval van geschillen
De taal van dit contract is Frans. Deze verkoopvoorwaarden zijn onderworpen aan de Franse wetgeving. De bevoegde rechtbank in geval van een geschil zal die van de woonplaats van de verweerder zijn, of, naar keuze van de eiser, de plaats van de daadwerkelijke levering van het product.